چراغ های خطی

شاید شما نیز به‌عنوان یک طراح و سازنده ساختمان، چراغ‌های خطی(لاین نوری) را به‌عنوان عنصر نوری متناسب فضای طراحی خود و مرتبط با دیگر متریال‌های آن فضا ببینید، اما مشکلات موجود در چراغ‌های خطی (لاین نوری) موجود در بازار، غالبا شما را در استفاده از آنها دچار شک و تردید می کند. در ادامه با اشاره به مشکلات موجود این چراغ‌ها، راهکارهای مناسبی را به‌منظور استفاده از چراغ‌های خطی (لاین نوری) ارایه خواهیم داد تا به یک اجرای کاملاً درست و مطلوب دست یابید.

مشکلات چراغ‌های خطی(لاین نوری)

اغلب مشکلات چراغ‌های خطی (لاین نوری) در زیر ارایه شده است:

۱) به‌مرور زمان گردو‌غبار موجود در فضای مورد نظر به پشت دیفیوزهای چراغ‌های خطی (لاین نوری) موجود در بازار نفوذ کرده و این گرد و غبار‌ها پس از چند ماه ـ در هر دو حالت روشن و خاموش ـ قابل رؤیت بوده و ظاهری کثیف و کدر به خود می‌گیرند.

۲) چراغ‌های خطی (لاین نوری) غالباً به‌عنوان بخشی از لایه‌های نوری بوده و لزوماً همیشه روشن نیستند، بنابراین در حالت خاموشی عمق زیاد چراغ‌ها باعث می‌شود که دیفیوزهای آنها حالت تیره پیدا کرده و زیبایی‌شان را از دست دهند.

۳) به‌دلیل اینکه منبع نوری این چراغ‌ها با فاصله از دیفیوز قرار دارد، وسط دیفیوزها در حالت روشن، پر‌نور‌تر از اطراف آنها می‌شود.

۴) اغلب طراحان، معماران و سازندگان به‌دنبال بافت بصری در چراغ‌های خطی (لاین نوری) هستند، ولی چراغ‌های خطی موجود ـ چه در حالت خاموش و چه در حالت روشن ـ آن بافت بصری را ندارند.

۵) اغلب تولید‌کنندگان چراغ‌های خطی برای رسیدن به نور یک‌دست در چراغ‌های خطی، منابع روشنایی را با فاصله حدود ۱۰ سانتی‌متری از دیفیوز قرار می‌دهند که این مورد در نصب توکار مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. در ادامه به چند مورد از این مشکلات اشاره می‌کنیم:

الف) اجرای سقف را به‌اندازه عمق چراغ پایین می‌آورد.
ب) نیاز به زیر‌سازی‌های سخت و پیچیده دارد.
ج) اغلب این زیر‌سازی‌ها قبل از پارتیشن‌بندی‌ها اجرا می‌شود، پس محل قرار‌گیری چراغ‌ها دقیق نبوده و تأثیر نامناسبی در بهره‌وری نور و زیبایی فضا دارد.
د) به‌علت عمق زیاد، امکان استفاده توکار در پروژه‌های بازسازی وجود ندارد.

۶) در زوایای شکست مثل ۹۰ درجه، ۳۰ درجه و هر زاویه دیگری به‌دلیل اجرای این زوایا در محل نصب، دقت لازم در برش دیفیوز و پروفیل مورد توجه قرار نمی‌گیرد و در نتیجه باعث دیده شدن منابع نوری و درزها در چراغ می‌شود.

۷) اجرای چراغ‌های خطی به‌دلیل محدودیت‌های گفته‌شده در اکثر مواقع به‌صورت موازی با دیوارها و همراستا با آنها بوده و اجرای مورب یا غالباً امکان‌پذیر نبوده و یا با فرآیندی بسیار سخت، زمان‌بر و پرهزینه همراه است.

۸) اجرای این نوع چراغ‌های خطی (لاین نوری)با توجه به دلایل بیان‌شده شامل هزینه‌های بالای اولیه در نصب مثل زیرسازی، پِرت مصالح ساختمانی و زمان‌بر بودن اجرای سقف و دستمزدهای سنگین برای ساخت سقف می‌شود.
حال که با مشکلات چراغ‌های عادی خطی (لاین نوری) در بازار آشنا شدیم، با ارائه راهکارهای مناسب، می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که می‌توانید طرح خود را آزادانه و بدون محدودیت و با سرعت بالا به اجرا برسانید:
در چراغ‌های خطی نسل جدید تحت عنوان پنل‌های خطی فوق باریک تمام موارد گفته‌شده بر‌طرف شده و امکان رسیدن به یک اجرای درست و اصولی میسر است.

مشاهده کنید: تولیدکننده و اجراکننده نورپردازی ساختمان

مزایای چراغ‌های خطی نسل جدید (پنل خطی)

  1. ضخامت این نوع چراغ‌های خطی (پنل خطی) حداکثر ۹ میلی‌متر است که به‌دلیل این ضخامت بسیار باریک دیگر نیازی به زیر‌سازی در زمان اجرای سقف ندارید (سرعت در اجرای سقف کاذب).
  2. به‌دلیل داشتن فیلم‌های اپتیکی محافظ در برابر گرد‌و‌غبار، هیچ‌گونه گرد و خاکی به این فیلم‌ها نفوذ نکرده و سطح چراغ همواره تمیز و درخشان خواهد بود.
  3. طرح اپتیک این فیلم‌ها به‌گونه‌ای است که شما سطوح کاملاً یکدست روشن را با یک بافت خاص بصری خواهید دید.
  4. امکان اجرای این نوع چراغ‌های خطی نسل جدید (پنل خطی) به‌صورت مورب و غیر‌همراستا با دیوارها به همان راحتی هم‌راستا با دیوارها خواهد بود. چنان‌که در مشکلات چراغ‌های خطی عادی بیان کردیم، این‌گونه اجرا‌ها با چراغ‌های خطی موجود در بازار عملاً به‌دلیل مسائل زیرسازی و هزینه‌های زیاد و دقت در اجرا، عملاً غیرممکن است.
  5. چراغ خطی نسل جدید (پنل خطی) در زوایای برشی (هر زاویه‌ای) براساس نیاز و خواسته مشتری طراحی و تولید می‌شود و به این ترتیب هیچ‌گونه خط برشی در سطوح روشن چراغ در زوایا قابل مشاهده نیست.
  6. در حالت خاموش، تنها یک سطح کاملاً یک‌دست سفید خواهید دید.
  7. فیلم‌های اپتیکی چراغ خطی نسل جدید (پنل خطی) در رنگ‌های مختلف قابل تولید بوده و به‌منظور رسیدن به یک تناسب و ارتباط با دیگر متریال‌ها، شما می‌توانید فیلم‌های اپتیکی را براساس رنگ و نیاز خودتان درخواست کنید.
  8. فیلم اپتیکی چراغ خطی نسل جدید با هر متریالی امکان تولید دارد، چنان‌که قدرت شما را در اجرا به حداکثر می‌رساند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.