چراغ های شش ضلعی

روشنایی و نورپردازی مقوله‌ای تأثیرگذار در ارتقاء سرزندگی و پویایی فضاهای سبز عمومی شهری محسوب می‌شود و علاوه بر احیاء بافت شهری در هنگام شب، امکان حضور شهروندان و فعالیت‌های شبانه را نیز فراهم می‌آورد. چراغ‌های شش‌ضلعی محوطه فضای سبز، نقش عملکردی نورپردازی و روشنایی فضاهای عمومی را به عهده دارند. فضای شهر بیشترین ارتباط را با مردم و محیط زندگی آن‌ها دارد و در نتیجه زیبایی و آراستگی آن نیز در هویت بخشی و احساس آرامش شهروندان نقش مهمی دارد.

علاوه بر آن، روشنایی در تأمین امنیت محیطی شهر نیز حائز اهمیت است؛ اما در سال‌های اخیر پنل‌های لمسی با چراغ‌های شش‌ضلعی نیز به لحاظ ایجاد خلاقیت در دکوراسیون منزل موردتوجه بسیاری قرار گرفته است. در ادامه، ابتدا به انواع مورد استفاده آن‌ها در محوطه‌ها و سپس به مدل‌های هوشمند و قابل‌استفاده در منزل خواهیم پرداخت.

انواع چراغ‌های شش‌ضلعی محوطه‌ای و طبقه‌بندی آن‌ها

لامپ، قاب و سایر اجزای مکانیکی و الکتریکی در مجموع چراغ نامیده می‌شود. چراغ‌ها به لحاظ نوردهی، جهت تابش منبع و میزان شدت نور متفاوت است. به منظور بهره‌گیری از حداکثر توان نوری، لامپ‌ها در قابی به نام کاسه چراغ یا قاب قرار می‌گیرند.

بنا بر شکل‌های مختلف چراغ‌ها، کاربردهای گوناگونی نیز برای آن‌ها وجود دارد. چراغ‌های شش‌ضلعی محوطه‌ای، در زیباتر شدن فضا و روشنایی بخشیدن به محیط به کار می‌روند که از دو قسمت پایه و سرهِد تشکیل‌شده‌اند که بخش سرهِد از جنس شیشه نشکن یا پلی کربنات مقاوم در برابر ضربه ساخته‌شده است. به‌این‌ترتیب، عامل خارجی مانند حشرات و گردوغبار نمی‌توانند وارد چراغ شوند. انواع پارکی و خورشیدی آن دارای پایه‌بلند و پایه کوتاه هستند که در اندازه‌های 2 متری الی 15 متری تولید می‌شوند که البته ارتفاع با توجه به نیاز مشتری در ابعاد مختلفی تولید می‎شود. ازجمله انواع دیگر آن می‌توان به دیواری، آویز و سردری اشاره کرد.

ویژگی‌های چراغ‌های شش‌ضلعی محوطه‌ای

  • جنس آلومینیوم این چراغ‌ها به روش دایکست (فشرده) تزریق و ساخته شده است.
  • حباب چراغ‌ها از جنس پلی کربنات یو وی دار است که آن‌ها را در برابر ضربه و اشعه خورشید مقاوم می‌کند.
  • سرپیچ‌های این لامپ‌ها از جنس سرامیک هستند که آن‌ها را در برابر حرارت بالا، آب و ضربه مقاوم می‌کند.
  • برای امنیت بیشتر، در ساختار آن‌ها سیم ارت وجود دارد.
  • در رنگ‌آمیزی نهایی آن‌ها از پودر رنگ الکترواستاتیک پلی استر استفاده شده است که در برابر اشعه خورشید بسیار مقاوم هستند.
  • به دلیل دارا بودن اتصالات نصب، به‌آسانی قابل نصب هستند.

چراغ های شش ضلعی

برای خرید چراغ‌های شش‌ضلعی محوطه‌ای چه بودجه‌ای کنار بگذاریم؟

این نوع چراغ‌ها با مدل‌ها و کیفیت‌های متفاوت و در رنگ‌هایی مانند سفید، سیاه، پتینه مسی، پتینه نقره‌ای و پتینه برنزی در بازار موجود می‌‌باشند و معمولاٌ با توجه به معیارهایی مانند کیفیت، زیبایی، دوام و امنیت می‌توان هزینه کرد.

پنل‌های لمسی شش‌ضلعی برای دکوراسیونی خلاق

پنل‌های لمسی مدولار (پیمانه‌ای) یکی از محبوب‌ترین گجت‌های سال‌های اخیر بوده است؛ اما این چه هیاهویی است؟ هدف زیبایی‌شناسی است یا مفید بودن؟ برخی این چراغ‌های لمسی را به دلیل زیبایی شناسی و زیبایی آن روی دیوار دوست دارند. این پنل‌های نور در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی ارائه می‎شوند که چراغ‌های شش‌ضلعی محبوب‌ترین آن‌ها هستند. یکی از اصلی‌ترین مزایای داشتن این چراغ‌های لمسی قابلیت شخصی‌سازی آن‌ها است. شما می‌توانید با این پنل‌ها هر طرحی ایجاد کنید و تعداد نامحدودی از ترکیب رنگ‌ها و انیمیشن‌ها را داشته باشید. آن‌ها بسیار قابل تنظیم هستند، استفاده از آن‌ها آسان است و می‌توان آن‌ها را روی تقریباً هر سطحی نصب کرد.

معرفی سه مدل از بهترین چراغ‌های لمسی مدولار

1- چراغ‌های لمسی شش‌گوشه هوشمند Yescom LifeSmart: این مدل، در واقع کیت نور ال ای دی باورنکردنی است که به 10 بلوک نور و یک پایه روی میز مجهز شده است. علاوه بر این، این کیت هوشمند دارای 10 پایه دیواری بسیار انعطاف پذیر است که می‌توانید بلوک‌ها را به هم متصل کنید و شکل و طرح منحصر به فرد خود را ایجاد کنید و از جلوه‌های زیبای آن لذت برده و به راحتی محیطی عاشقانه ایجاد کنید.

استفاده از این دستگاه بسیار آسان است زیرا مجهز به کنترل انعطاف‌پذیر است و می‌توانید آن را با استفاده از کنترل صدا از طریق تلفن هوشمند یا حسگر موجود در کابل یو اس بی کنترل کنید. رنگ‌های نور متناسب با صدایی که حس می‌کند تغییر خواهد کرد. تقریباً 16 میلیون رنگ و 3 حالت رنگی (دینامیک، انتخابی، سفارشی شده) وجود دارد. با استفاده از این چراغ‌ها، می‌توانید دکوراسیون داخلی خانه خود را به میزان قابل توجهی تقویت کنید.

نکته: به‌رغم این که دستگاه بسیار خوبی است، هنگام استفاده با میزان روشنایی بالا، متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اهمیت روشنایی و نور پردازی در داخل ساختمان

2- چراغ‌های مدولار شش‌ضلعی با سیستم رنگی RGB هوشمند Nanoleaf: این مدل، مجهز به عملکرد لمسی، کنترل تلفن هوشمند و بسیاری ویژگی‌های هوشمند دیگر است. بسیار نازک و سبک وزن است که به موسیقی واکنش نشان می‌دهد و تعداد زیادی پیش تنظیم رنگی در آن تعبیه شده است و بر اساس نیاز فرد قابل تنظیم است. این مدل نازک و روشن، با عملکرد لمسی خود با سیستم‌های اندروید و آی او اس کار می‌کند و در هر درجه قدرت پانل یک وات مصرف دارد.

3- چراغ‌های مدولار شش‌ضلعی لمسی هلیوس: این محصول لمسی می‌تواند با اشکال خلاقانه برای دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار گیرد. این یک سیستم روشنایی حساس مدولار است که از کاشی‌های مغناطیسی تشکیل شده است؛ بنابراین می‌تواند شکل نور خود را داشته باشد. هر ماژول به شکل شش‌ضلعی است و به طور مستقل به لمس پاسخ می‌دهد. در حال حاضر این نوع چراغ، در دو نوع آفتابی و مهتابی موجود است. نوع آفتابی آن برای اتاق‌ خواب مناسب است. مدل مهتابی آن برای دفتر کار، آشپزخانه و غیره مناسب است. می‌توانید تا 24 چراغ را در یک منبع تغذیه استفاده کنید و بسته یک منبع تغذیه کلی دارد که از چند شاخه پشتیبانی می‌کند.

برای خرید چراغ‌های شش‌ضلعی لمسی چه بودجه‌ای کنار بگذاریم؟

با تغییر و تحول‌های گوناگون سبک زندگی، فشار بیشتری برای تغییر و بازسازی مداوم وجود دارد. وقتی نوبت به خرید چراغ‌های لمسی شش‌ضلعی می‌رسد، باید ببینید که از آن، چه می‌خواهید. آیا هدف کارآیی و قابلیت تنظیم است یا اینکه تبدیل اتاق به دیوارهای هنری نیز اهمیت دارد. گاهی اوقات کاربرد آسان مدنظر است که می‌توان با استفاده از پانل‌های سبک، آن‌ها را به چراغ ایده آل ثابت برای هر اتاق تبدیل کرد. برخی مواقع نیز ویژگی‌های اضافی مورد نظر است که از جمله آن می‌توان سازگاری با وای فای را نام برد.

از میان مدل‌های ذکر شده، Nanoleaf به عنوان گران‌ترین چراغ شش‌گوش در بازار، با طراحی سبک و نازک و دسترسی آسان به عملکرد لمسی، به این معنی است که می‌توانید با تعداد پنل‌های شش‌ضلعی کمتری نیاز به روشنایی محیط را برآورده کنید. این محصول با بیش از 16 میلیون گزینه رنگی، پیشرفته‌ترین و ممتازترین طرح برای صفحه‌های نور لمسی شش‌ضلعی است و قیمت آن از 190 دلار شروع و تا بیش از 500 دلار می‌رسد و برای افرادی بدون دغدغه بودجه، مناسب است.

چراغ های شش ضلعی

برای جستجوی صفحه نوری شش‌ضلعی مقرون به صرفه، چراغ‌های آمیلتوم (Amailtom) گزینه مناسبی است و سبک آن‌ها می‌تواند به صورت خطی، دایره ای یا ابری قرار گیرد.

کلام آخر

برای زیبایی و دل‌نشینی بیشتر فضاهای باز، لازم است تا ابزار و وسایل کارآمد به کار رود. ازجمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های حیاطی شش‌ضلعی اشاره کرد که در برابر اشعه خورشید مقاوم هستند و در نورپردازی فضای عمومی و امنیت نقش مهمی دارد.

مشاهده کنید: ارایه دهنده خدمات نورپردازی ساختمان

صفحه‌های لمسی ال ای دی تاپ به دلیل زیبایی و طراحی مدرن، به‌آرامی با محبوبیت خود هیاهو به پا می‌کنند. آن‌ها در اندازه‌ها و طرح‌های مستقل عرضه شده و شکل شش‌ضلعی آن به دلیل طراحی با قابلیت تنظیم و نصب آسان، از شهرت بیشتری در مقایسه با انواع دیگر برخوردار است. این چراغ‌ها می‌توانند هر اتاقی را از ساده به فانتزی تبدیل کنند و در حالت‌های مختلف رنگی از صورتی گرفته تا آبی و رنگ‌های گرم تا سرد تنظیم شوند. گزینه‌های بی حد و حصر و استفاده از آن‌ها آسان است. قیمت این پانل‌ها به بودجه شما بستگی دارد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.